testin"

Cari benda cool..?

Saturday, December 25, 2010

No Ilmu No Value..???

"Katakanlah : Adakah sama orang-orang yang berilmu dengan orang-orang yang tidak berilmu?" (QS. Az-Zumur[39]:9)

Ilmu... Betapa pentingnya ilmu pada hari ini.. Tanpa ilmu apa akan jadi? 

Kesian kan? Post kali ni aku taknak cite betapa pentingnya ilmu tapi aku nak cite apa akan jadi kalo kita tak ada ilmu.

First... Orang sekeliling tengok sebelah mata jew.. Ini paling aku tak suka dan inilah salah satu perkara yang pasti berlaku jika kita tidak memiliki ilmu.. Silap hari bulan mak bapak, adik-beradik pun buli kita.. Ilmu + kerja tinggi = Duit banyak

Second... Tak dew ilmu susah nak dapat kerja... Kalo dapat pun kerja penat banting tulang 4 kerat.. Perghhh.. Seksa woooo... Aku pernah alami..

Third... Tak dew ilmu semua benda tak jalan. Contoh aku pernah buat satu bisnes restoran. 2 bulan= Lingkup... Modal hangus...

Tapi jika kita dah terlambat ( tak terlambat sebenarnya.. Even orang tua pun ada yang still kat universiti ) 

kita sebenarnya still ada peluang iaitu dengan menceburkan diri dalam bidang kemahiran.. Kemahiran yang macam mana?

Contoh pertubuhan kemahiran yang ditawarkan.. ILP, Giat Mara dan sebagainya..

So tepu dada tanya selera..

Adios.....




No comments:

Post a Comment

Chit-Chat

Apesal NI?

Iklan Anda Disini

create your own banner at mybannermaker.com!
Copy this code to your website to display this banner!